کلید های اتوماتیک

گوهری دوشنبه 26 مرداد 1394 - 12:51
کلید های اتوماتیک

این محصول  یک قطع کننده جریان های زیاد یا اتصال کوتاه می باشد با این تفاوت که تا جریانهای 2500 آمپر ساخته شده و جریان قطع آنها در یک محدوده خاص بسته به نوع قابل تنظیم می باشند

قدرت قطع

گرچه در برند‌های متفاوت ممکن است خصوصیات کلیدها تا حدودی متفاوت باشد اما به طور کلی کلیدهای مینیاتوری با قدرت قطع بالا 15kA به ندرت ساخته می‌شوند یا مورد استفاده قرار می‌گیرند, در حالی که قدرت قطع کلیدهای اتوماتیک در تمامی رنج‌ها (معمولا) بالای 25 کیلو آمپر است و برای رنج تا 630 آمپر تا 70 الی 100 کیلو آمپر نیز می‌رسد. از این سو محدودیت قدرت قطع در کلیدهای میناتوری استفاده از آنها را برای بارهایی که نیاز به قدرت قطع بالا دارند (بارهای غیر اهمی) محدود خواهد کرد.

عملکرد در صورت بروز خطا :

یکی از قابلیت‌های مهم کلیدهای اتوماتیک سه حالته بودن سوئیچ آنهاست, به این صورت که در صورت بروز خطا در یک کلید اتوماتیک کلید به جای قرار گرفتن در حالت قطع در حالت خطا قرار خواهد گرفت و این خصوصیت امکان مشاهده بروز قطعی مدار و بازشناختن علت آن (قطع دستی یا بروز خطا) را به ما خواهد داد. این درحالی است که کلیدهای میناتوری تنها دارای دو حالت عملکرد باز و بسته هستند.

 کاربرد:

کاربرد کلید هوایی در ورودی تابلوهای برق بوده و در همه تابلوهای برق فشار ضعیف مورد استفاده قرار می گیرد. بعضی از موارد استفاده کلید های اتوماتیک موارد زیر می باشد :

1-صنایع سیمان

2-صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمی

3-صنایع نیرو

4-مخابرات

آمپراژ : معمولاً از 16 آمپر تا 630 آمپر 

ولتاژ : 220 تا 440 ولت

نوع : در 2 نوع کامپکت و هوایی می باشند .

تعداد پل : دو پل ، سه پل ، چهار پل

جنس بدنه : کلید های اتوماتیک از مواد عایق پلی استر شیشه ای (پلیمر) و کامپوزیت رزین (پلی استر رزین) می باشد.

کلید های اتوماتیک بر خلاف کلید های مینیاتوری که اگر اتصالی شدید باشد دیگر قابل استفاده نیست ، کلید های اتوماتیک بعد از هر اتصالی دوباره شارژ شده و قابل استفاده می باشد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)